Förvirring.

Nu har ännu en dag gått och vi har ätit kinamat, fikat lite och sedan har jag mest vilat och tittat på tv. Är ganska trött mest hela tiden nu, vilket säkert beror på antibiotikan. Under kvällen har jag vissa stunder mått helt okej och sedan har det kommit som knivhugg i magen och jag fryser hela tiden. Har ingen feber iallafall, känns det som & det är ju bra =)

Mitt i detta känner jag mig ganska förvirrad, förvirrad över vad jag ska göra. Då syftar jag främst på jobb och skola. Skolan är ju en självklarhet, den måste jag klara av (ska sätta igång till veckan, tänkte bara må bättre först). Det känns skönt att tanken om att jag troligen är klar i mars finns där. Tänk vad underbart det skulle vara!! Gymnsiet, färdigt. Det låter mest som en dröm just nu bara. När den blir sanning kommer jag vara lycklig.

Ja, på tal om stad. Syrran kommer kanske ner snart, då ska vi åka till Eskilstuna och söka jobb båda två =) Härligt! Men jag vill att allting ska lösa sig nu med både boende och jobb. Jag vill ha jobb NU och boende också, ett alldeles eget boende. Det finns några som säger till mig att jag borde söka jobb i hela landet, och flytta dit vart jag får jobb. Är det så man måste göra? Finns det ingen annan utväg? Kan man nu förtiden inte välja själv VAR man vill bo? Det är isåfall en knepig värld vi lever i. Man ska jobba, jobba och jobba, men man verkar inte kunna bo och jobba på ett ställe som man själv vill vara på. Inte för att jag riktigt vet vart jag vill bo och jobba, men ändå. Känner mig inte tillräckligt stark för att åka iväg till vilken stad som helst, inte just nu iallafall.

Jag tror jag ska sätta mig och söka jobb imorgon, via internet. Massvis med jobb, i både Uppsalatrakten och Eskilstunatrakten. För jag kan lika gärna flytta dit innan syrran kommer också, jag behöver självklart inte vänta på henne. Kanske skulle vara en bra idé? Nåväl, ska söka jobb iallafall så får vi se vart det bär av =) Tänkte även åka in till stan nån dag och springa runt och höra om de behöver någon, wish me good luck >.<

Ska också på arbetsförmedlingen, jobbgaranti, på onsdag. Så får vi se hur de går där =) Verkar vara en lång procedur, som tar tid och jag vill ju ha ett jobb snarast möjligast. Jag undrar vart jobbet som personligassistent tog vägen? Helt enkelt är det nog inte meningen att jag ska jobba som det, kanske...

Ibland känner jag för att ge upp, jag verkar ju inte få jobb nånstans iallafall, duger man inte? Det låter ibland på folk som att de tror att jag inte ens försöker söka något jobb, eftersom jag aldrig får något. Men dem har fel. Jag söker ju, men jag får inget. Jag är helt enkelt kanske inte kapabel? Jag ser iallafall framemot jobbet i norge och jag hoppas att jag fortfarande finns med på listan! På tal om norge, så ska de ha en till utlandsjobbmässa, fast denna gång här i Uppsala. Funderar på att gå dit och se om de har något att erbjuda. Kanske lika bra att dra till norge nu, på en gång, istället för att ligga här och göra absolut ingenting vettigt? Om de nu vill ha mig där, så att säga.

Ja, allt kring jobb gör mig förvirrad och just nu gör skolan mig stressad. Jag har än inte fått alla uppgifter och matematiken hänger tungt på mina axlar. Men någonstans känner jag att jag SKA klara det. De känns bara stressigt, i mars ska jag göra prövningarna, hur ska jag hinna med det och alla sjukdomar som dyker upp? Hoppas det blir i slutet på mars jag får tid. *HOPPAS*

Aja, egentligen borde jag försöka sova nu. Inte för att jag har någon tid att passa, men för att ändå försöka få ordning på mitt dygn igen samt vila magen. Det skulle behövas.
Så, gott folk. Vi hörs
/Frojl


Ps. Jag skrev för några dagar sedan att jag ville att ni som läser skulle skriva en komentar om vilka ni är. De är ca: 23 st som läser, men endast 2 st visar sig...? Var är resten? =) ds.


Kommentarer
Postat av: malin

tur att du inte har feber allafall :)

jag tycker att du ska ta en sak i taget, skolan först och sen jobb. Så slipper du stressa så mycket.

att söka jobb är en konst, du kanske ska sätta ut en fot så du syns och så, träffa olika företag på arbetsförmedlingen, kallas jobbchansen. Sen kan du ju gå ut och fråga på de ställen du vill jobba så du syns :)Söker jobb själv så jag vet hur de känns :) lycka till :)

2009-02-01 @ 17:57:40
URL: http://minsonelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0