Trött.

Egentligen är jag alldeles för trött för att blogga nu, men jag tänkte slänga in några rader iallafall.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen, ang. jobbgarantin. Jag måste säga att jag tycker hela konceptet låter underligt. Man måste söka jobb i hela sverige och man får dessutom inte tacka nej till ett erbjudande! Tänk om jag då inte vill flytta till något nytt ställe? Tänk om jag inte vill hamna på en plats där jag inte känner någon? Visserligen lär man ju alltid att känna människor, men jag vill inte åka nånstans, mot min egen vilja. Världen är f-n sjuk! Och på fredag ska jag dit igen, för ännu ett möte...

Har dock sökt jobb som personligassistent till barn och ungdomar. Det känns bra. Mycket bättre än att jobba som personligassistent för äldre, helt klart. Så jag hoppas att jag kan få det, så jag får mina egna pengar och kan göra vad jag vill! =) Skulle vara en riktig befrielse.

Fredagen blir en jobbig dag, stressig sådan. Först ska jag till Vård C nångång under morgonen och ta prover. Sedan ska jag vara på arbetsförmedlingen senast 11.15. Efter det ska jag till ungdomsmottagningen. Mycket att göra, dessutom tråkiga saker. Men det ska samtidigt bli skönt att göra någonting.


Men nu ska jag gå på toa, tvätta bort sminket, borsta tänderna, läsa min bok och sedan sova! Känner mig trött och det är verkligen skönt. Förresten så har jag, ikväll, tagit min sista antibiotika. Så förhoppningsvis är jag frisk nu. Springer dock på toa konstant hela tiden, men jag hoppas att det inte behöver bli en till kur.


Sov gott!
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0