Seg dag!

Ursch, idag är det en riktigt seg dag, massa spring på toaletten... =) Trött och uttråkad är jag, på en och samma gång. Men imorgon blir det äntligen lite livat igen, ska in till stan, arbetsförmedlingen och sedan bibloteket tror jag. Skönt att få komma ut lite! Blev ingen promenad idag, har varit alldeles för seg och död för att orka det. Måste vara antibiotikan som gör mig såhär trött, det är ju inte normalt. Men ska ju till Vård C på fredag igen, så snart ska jag vara frisk =)

Ska även höra av mig till dem i stallet, så att jag kanske kan få komma dit och rida ihelgen =) Underbart! Det behövs verkligen en ridtur nu, eller två eller tre... Eller ja, hur många som helst!!!

Tråkigt att Djörfung inte är dräktig, Linda! Hon verkar inte vilja ha någon bäbis =/ Men ska bli spännande och se Otras avkomma i sommar =) Jag tror det kan bli en riktigt tjusig buse från henne! Jag hoppas att ni hela gänget, mår bra! Kram på er, vi ses, nångång! =)

På tal om annat såg jag på Dr Phil idag. Fy sjutton vad hemskt det var! Jag grät till och med. Handlade om anorexi och bulimi. Främst om två tjejer som levt med sjukdomen/sjukdomarna i några år, som var ganska allvarligt sjuka. Ena tjejen hade sin familj som stöd, den andra var helt ensam. Ursch, tror inte jag gråtit så mycket för ett tv pogram, någonsin, faktiskt. Tänk vad hemskt om man skulle sitta där själv, äta, spy, gråta, äta, spy och allt detta pågrund av all media och alla modeller som ska vara pinnsmala! (De är ju så de flesta fall börjar, man vill vara som dem). Då kan man ju ställa sig frågan om det verkligen är värt det? Jag menar, är det värt att ha modeller som ser ut som trådar, är det värt att ha bantningsmetoder på löpsedlarna och bilder på smala människor som media påstår är dem bästa? Fy, det gör mig nästintill förbannad! Det är ju samhället och media som påverkar allt dehär och jag kan verkligen inte förstå hur man kan göra sina medmänniskor såhär illa. Visst, det är en sak om man är "smal i sig", men att få modeller som blivit smala p.g.a bantning att framstå som vackra, är sjukt tycker jag! Är inte vi ute och cyklar på fel vägar? Varför kan man inte använda sig av de lite "mulligare" modellerna (eller vad man nu ska säga det), åtminstone för att jämna ut de hela. För att visa världen att dem också är vackra. För alla är ju vackra på sina sätt, varesig de är smala, mulliga el. tjocka. Eller är det jag som cyklar på fel väg?


Ja, då har jag fått de utkastat också =) Haha. Nu ska jag springa iväg och se vad de blir för käk idag, om jag ska laga mitt eget el. inte. Tjingsolong!
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0