Praktik och Ambulans!

Jaha, det var de... Jag hann göra praktik i 1½ dag.

I lördags var vi på islandshäst tävling och det var kul! Träffade några som jag kände också =) Sen fanns det en del fina hästar där. Oddur gillar jag! När vi kom hem fikade vi lite och sedan for vi ut och red (STORHÄST!!). Jag trodde nästan att jag skulle dö där ett tag, nervös. Men det gick bra och jag fick en häst som egentligen inte hoppar, att hoppa. Inte illa va? =)

Men... Det var sista ridturen nu på ett tag, tyvärr. I söndags, igår, fick jag en allergi chock och dem tror att det är hästarna plus astma. De hela började med att jag nös och snöt mig konstant, vilket redan började i lördags. Men igår blev de värre och jag fick massa utslag på armarna, kliade och fick tungt och andas... Sen gick vi in och då började halsen/armarna och huvudet domna bort. Sen gick allting så fort och tillslut satt jag oc hypverventilerade tills ambulansen kom. Fick syrgas och massa medicin och så fick jag vara på akuten i 5 timmar ungefär. Idag ska jag hämta ut all medicin, bikanyl så att jag kan andas normalt, fortfarande tungandad.

Nu undrar man vad som är meningen med dethär egentligen. Men en vacker dag ska jag kunna umgås med djur som vanligt och njuta av varenda sekund. Och bara älska allting.

/Frida


Kommentarer
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; fy fan verkligen :O

hoppas det gick bra :)



påsken var bra :D

din då, förutom ambulansbesöket då ? :P

2009-04-13 @ 09:53:02
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; hoppas det blir bra :)

gör du då?

2009-04-13 @ 12:20:59
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0