Dille är nu över, på riktigt!

Ja precis som rubriken... Nu är min tid på Dille över, på riktigt. Jag har lagt böckerna åt sidan (förhoppningsvis behöver jag inte komplettera det sista, men att plugga på dille är det slut med). Det enda jag ska göra nu är att utföra 10 dagars praktik., sedan har jag mitt slutbetyg i handen. Alldeles nära mig, och det är helt otroligt! Jag måste medge att jag aldrig kunde tro att jag skulle fixa det, inte på fem månader! Men jag är stolt, väldigt stolt över mig själv och bara jag ger mig fan på något så kan jag klara precis vad jag vill. En lärdom rikare. Som jag ska ha i bakhuvudet varje gång när jag tvivlar på mig själv.

Ja, åter till Dille då. Någonstans har jag hållt det kvar inom mig, med allt plugg som återstod. Men nu när det är klart, då är kapitlet med Dille också helt slut! Ett nytt kapitel kan nu öppnas. Dille är förbi passerat. Jag kommer aldrig sätta min fot där igen, iallafall inte med pluggsyfte. Det känns fruktansvärt underbart, men när jag kramade om några kompisar idag och sa "om jag inte kan komma och fira studenten här med er, så vet jag inte när vi ses igen", kändes det lite plågsamt faktiskt. Snart går årets treor ut och precis som med min klass, sprider dem ut sig i hela sverige och även kanske på island. Och då vet man ju aldrig när man ses igen, aldrig. Och nu har jag åkt upp lite titt som tätt och träffat dem, men det är slut på det nu. Som sagt, kan jag inte komma på deras student var det idag sista gången som jag kanske kramade många av dem. Helt sjukt.

Men jag kommer helt klar sakna att åka upp hit, med ett mål och sedan känna den där underbara känslan när man har fixat allt. Jag kommer att sakna att känna paniken över skoluppgifterna som måste göras innan nästa resa och att få höra alla underbara ord om hur duktig man är, när man har fått saker och ting på plats. Helt enkelt, jag kommer sakna Dille med dess personal och elever. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag, under alla framtida gånger jag kommer åka hit och hälsa på, får träffa dem underbara människorna som står mig nära hjärtat och bor kvar här. Och jag hoppas att jag får träffa alla vännerna som går ut i sommar, när jag reser genom sverige i framtiden. Förhoppningsvis möts våra vägar igen, på en annan ort och i en annan tid. (Men jag ska göra allt för att träffa er en gång till innan ni tar studenten).

Och underbart har det varit den här gången, då jag äntligen fått göra saker och träffa vänner! Vilket kanske inte sker så ofta i uppsala nu för tiden. Men det ska det bli ändring på nu ett tag framöver =) Gör min praktik hos Vickan, börjar i helgen. Och är där i 10 dagar. Har även planer på att kunna ordna upp mitt eget liv där i närheten. Vi får helt enkelt hoppas att det går att ordna =) Det skulle göra mig så glad. Det är slut med all negativitet. Jag älskar när jag blir såhär positiv. Tack östersund m. folk som visar mig vägen när jag är på väg att gå fel =) <3


Nä, nu ska jag kollar Andra Avenyn på webtvn, sedan ska jag gå in till Maggan och se vad dem gör.
Gonatt allesammans och glöm inte att ta vara på tiden som ni har, man vet aldrig när den tar slut! Glöm heller inte att se era framsteg och det BRA ni gör!! Tror ni på er själv så kommer ni klara allt! Det vet jag nu =)

Kommentarer
Postat av: Kicki &T2

Grattis till att skolan är avklarad! måste kännas skönt?

Nu är det bara blicka frammåt och ta sig an det underbara livet=)

2009-04-08 @ 10:50:28
URL: http://www.midnightfantasymadmax.zoomin.se
Postat av: Linda

Jaaa!!! Grattis!

2009-04-08 @ 21:27:51
URL: http://lhindah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0