Sick.

Sitter här i min säng och hostan blir bara värre. Jag tycker inte om att vara sjuk och jag kan inte minnas när jag hade sådan här hosta och förkylning sist. Inatt somnade jag klockan fyra (!) och vaknat titt som tätt av hostan. Under natten satt jag och underhöll mig med att se Idol på internet. Jag kan inte riktigt förstå varför folket röstade ut Anna. Fast, kanske är det de bästa som kunde hända henne. Folk säger ju att det inte går att besegra ödet.
 

Idag, snarare om en halvtimme, ska jag börja åka mot Knutby där jag ska träffa Vickan & Fredrik. Sedan bär det av till kusinen ute på Gräsö där vi ska käka mycket god middag. Min kusin föder upp slaktkaniner, så vi får hoppas att det inte är en kanin som ligger på bordet när vi kommer fram, alltid lika spännande...

Men medans jag nu sitter och väntar på att få bege mig mot bussen, lyssnar jag på Last Christmas. Julmusik. Och min faster m. familj har julpyntat hela dagen. Imorgon är det ju första advent, jag kan verkligen inte förstå det - tiden går så fruktansvärt fort. Jag har ingen julkänsla överhuvudtaget, fast det kanske blir så när man börjar bli gammal..? Jag minns så tydligt den där underbara julen då jag var liten. Det var verkligen en sån där jul som jag tror alla barn drömmer om. Det var mörkt, snöade lite lätt och jag och mina syskon gick förväntansfullt och väntade på tomten. Vi stog alla tre och tittade ut genom fönstret, och efter en stund kom han - tomten, med en ren! Renen knöt dem fast i mormors bil, minns jag, och vi alla barn fick gå dit och klappa på den. Rudolf (?). Därefter var det juklappsutdelning och sedan vinkade vi av tomten och hans vän. Det var verkligen en sån där perfekt jul. Nu vid juletider vill jag bara bli liten igen, allting var ju så spännande och underbart. Tiden då man trodde på att tomten fanns, tänk vad härligt det var...
Men nu sitter jag, som sagt, här, gammal och grå (!) i ett desperat försök få någon slags julkänsla. Det är mindre än en månad kvar och jag vet inte riktigt vart jag ska fira julen än, så det kanske har lite att göra med varför julkänslan inte riktigt finns där. Men den kommer, det gör den nog :)


Nä, nu ska jag göra mig klar och gå till bussen.
Vi hörs!
/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0