Lite att se framemot.

JA, äntligen!!

- Athena är i närheten och jag kan troligen träffa henne.
- Imorgon ska jag umgås med Mimmi.
- På söndag ska jag till Sthlm och shoppa.
- Den 27:e (troligtvis) ska jag träffa den del av pappas släkt jag inte minns,
(både farbröder, fastrar och kusiner!!).
- Den 13:e fyller jag 20 år!
- Den 13:e eller 14:e åker jag till Östersund!

Glad är jag när jag ser denna lista, faktiskt. Det känns som att vissa saker som jag drömt om hela livet eller i perioder är på väg att hända. Jag ska få träffa den delen av släkten som jag alltid drömt om att få träffa och som jag alltid har funderat kring. Jag får fira min 20års dag i Östersund tillsammans med Maggan! Och, sist men inte minst, jag ska troligen få träffa Athena igen (!!!!!). Det är sådana drömmar, som går i uppfyllelse, som är bra att ha. Tackar för det.

Idag då, ja... Jag åkte till något som jag trodde skulle vara vårdcentralen imorse men det var tydligen någon dropp in till sjuksystrar på akuten. Dock ungefär samma stil som på en norrländsk vårdcentral. De tyckte att jag skulle boka tid hos en vårdcentral för att kolla upp mitt järn, för de kunde inte ta dem proverna som behövdes. Det är inte de vanliga blodvärdet man ska titta på. Hon frågade mig om jag är törstig ofta. OJA, om jag är! Svarade jag. Då tittade hon lite förvånat på mig och frågade undrande om jag hade diabetes i släkten. WHAT?! Tänkte jag, ska dem lyckas lura i mig någon diabetes diagnos på mig nu också? Men, de tog ett prov och allting såg bra ut. Jag har inte diabetes, de ni! =) Inte för att jag någonsin har trott det heller, men ändå... Jag är ju bara trött, törstig och lite vimmsig ibland.

Efter besöket hos sjuksyster var tanken att jag skulle åka till Gävle, men det blev inte så. Istället tog jag en fika med min faster och mina två kusiner Alexander och Moa. Dock mådde inte min mage så bra, så jag drack lite juice och åt en liten macka, helt lagom för mig. Sedan gick vi in och köpte järntillskott åt mig (tack Linda för tipset!). Efter de åkte vi hem och därefter har jag bara slöat. Fick min läxbok på posten idag. Skönt, nu har jag allt som behövs till Östersunds resan och proven på skolan. Nu gäller det bara att sätta fart! En månad kvar och jag vet att jag kommer greja det. PLUGG, jatack!


Om en timme börjar Idolfinalen. Jag och min kusin har varit och handlat en massa gott till det. Så ikväll blir det att svulla gott och kolla på tv. Alice eller Kevin, vad tycker ni? Själv tror jag att vinnaren kommer bli Kevin, en sådan härlig, duktig och positiv person var länge sedan man såg! =) Men innan idol ska jag kolla upp priserna till Stockholm.

Så, nu har jag ej tid att skriva här mer...
Ha´t pra kära vänner!
/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0